کشمش درجه یک صادراتی و خواص شگفت انگیز آن

کشمش درجه یک صادراتی و خواص شگفت انگیز آن

 

همانطور که میدانید یکی از فرآورده های انگور کشمش است که از سالیان دور تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به ارزش غذایی بالا و خواص درمانی که برای آن تعریف شده بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و خوشبختانه شرایط آب و هوایی کشور به گونه ای که تنوع انگور و کشمش تولیدی آن بالا بوده و همین امر سبب شده که کشمش با کیفیت و شناخته شده تولید شود به گونه ای که کشور ما کشمش درجه یک صادراتی را به بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی صادرات می کند. از مهمترین خواص کشمش صادراتی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • کشمش به دلیل داشتن فیبر و پلی فنول در سلامت قلب و عروق نقش موثری دارد.
  • کمک به سلامت دهان
  • موثر در تقویت حافظه
  • کنترل دیابت
  • کنترل فشار خون بالا
  • کمک کننده به هضم غذا
  • خاصیت آنتی اکسیدانی دارد
  • کمک به سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان
  • حفظ و سلامت چشم
  • خواص ضد سرطان و …. تنها بخشی از خواص این ماده با ارزش را نشان می دهد.

انواع کشمش و خواص آن

همانطور که در بالا هم اشاره شد تنوع شرایط آب و هوایی ایران سبب رشد انواع گونه های انگور در بسیاری از مناطق کشور شده و همین امر سبب شده که کشمش تولیدی هم تنوع بالایی داشته باشد و همین امر زمینه مناسبی را برای صادرات کشمش فراهم کرده که مهمترین کشمش های تولیدی در ایران که به خوبی هم شناخته شده هستند و شهرت دارند عبارتند از :

کشمش سیاه: کشمش سیاه یکی از کشمش های پرمصرف است که فاقد دانه است و طعم شیرینی دارد.

کشمش پلویی: این نوع کشمش انواع مختلفی دارد و در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.(کشمش درجه یک صادراتی و خواص شگفت انگیز آن)

کشمش سبز: از این کشمش در میان وعده ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر ارزش غذایی زیاد خواص درمانی بالایی هم برای آن ذکر شده است. کشمش به دلیل داشتن پتاسیم، فیبر، آهن، کلسیم، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها در حفظ سلامت بدن و تامین نیازهای آن بسیار نقش مهمی را ایفا می کند. بسیاری از افراد عقیده دارند که کشمش صادراتی و داخلی بسیار متفاوت از یکدیگرند در حالی که کیفیت کشمش های تولیدی بسیار بالا می باشد و شاید مهمترین تفاوت در نحوه بسته بندی باشد که بسته بندی مناسب در زمینه فروش و صادرات نقش بسیار مهمی دارد.

 و نکته دیگری که باید در خرید کشمش به آن توجه داشت قیمت آن می باشد که با توجه به نوسانات قیمت محصولات در بازار کشمش هم از این قاعده مستثنی نیست و قیمت آن دارای نوسان است و همین امر سبب شده که نتوان قیمت ثابتی برای آن ذکر کرد و اینکه قیمت هر نوع کشمش با نوع دیگر متفاوت می باشد.

کشمش کاشمری: کشمش درجه یک صادراتی است که به دلیل داشتن شیرینی مناسب، تماس نداشتن خوشه آن با خاک و عاری بودن از هر نوع آلودگی معروفیت خاصی داشته باشد

کشمش سطانی: یکی از محصولات صادراتی است که بیشتر در شهرستان های ملایر، بناب و ملکان این کشمش تولید می شود.

کشمش گلدن

کشمش گلدن

 

کشمش درجه یک صادراتی

از آنجایی که کشمش  محصولی است که خشک شده آن در مقایسه با میوه اصلی آن خواص بیشتری دارد بنابراین مصرف آن بسیار مورد توجه قرار گرفته و همین امر سبب شده که در تمام طول سال تقاضا برای خرید آن بالا رود و در بیشتر دورهمی ها کشمش زینت بخش سفره های پذیرایی شده است به گونه ای که امروزه بسیاری از مردم آن را جایگزین قند و سایر شیرینی جات کرده اند. اما توجه به کیفیت بالای کشمش های تولیدی  سبب شده که  زمینه برای صادرات آن فراهم شود و با توجه به استقبال خوب بازارهای خارجی از این محصول ایران توانسته در زمینه صادرات موفق عمل کند به گونه ای که کشمش درجه یک صادراتی امروزه توانسته ایران را در جمع سه کشور تولید کننده برتر بعد از ترکیه و آمریکا قرار بدهد هر چند که مزه و کیفیت کشمش ایرانی زبانزد عام و خاص است.

 

کشمش کاشمر

کشمش کاشمر

کشمش های مناسب صادرات

یکی از مهمترین ویژگی که باید کشمش درجه یک صادراتی داشته باشد این است که حتما باید در تهیه آن از ماده نگهدارنده تیزاب استفاده شده باشد زیرا این ماده در نگهداری طولانی مدت آن نقش مهمی را دارد و در حین ترانزیت آن سبب می شود که مشکل جدی برای کشمش به وجود نیاید که مهمترین کشمش درجه یک صادراتی ایران می توان به کشمش تیزابی، کشمش سبز قلمی، کشمش زرد قلمی و کشمش پلویی اشاره کرد.

 

کشمش پلویی

کشمش پلویی

نکات مهم در نگهداری کشمش

با توجه به مصرف بالای این میوه خشک، امروزه از کشمش در میان وعده ها و به عنوان جایگزینی همراه با چای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر سبب شده که کشمش یکی از محصولات پایه ثابت در سبد خرید هر خانوار ایرانی باشد اما ضروری است که یک سری نکات برای نگهداری آن در نظر گرفته شود. بهترین مکان برای نگهداری کشمش در منزل استفاده از مکان خشک و خنک و تاریک است.در معرض هوای مرطوب قرار نگیرد زیرا مرطوب بودن هوا شرایط برای رشد کپک را فراهم می کند.

 

صادرات کشمش توسط شرکت ترشیز

یکی از شرکت های معتبر در زمینه صادرات کشمش درجه یک شرکت بازرگانی ترشیز است که توانسته با صادرات کشمش های با کیفیت و درجه یک و سایر محصولات گام مهمی را در شکوفایی اقتصاد کشور بردارد. کشمش تیزابی، پلویی، آفتابی، کشمش ملایر و تاکستان  از کشمش های صادراتی هستند که ایران در زمینه صادرات این محصولات توانسته رتبه سوم در جهان را داشته باشد.

 

تهیه کشمش خانگی

برای تهیه کشمش در منزل دو روش وجود دارد، خشک کردن کشمش در سایه و خشک کردن در آفتاب. که کشمش سایه خشک رنگ آن زیاد تغییر نمی کرد و به صورت سبز باقی می ماند در حالی که کشمش آفتاب خشک در معرض آفتاب خشک می شود و رنگ آن تغییر می کند  و در مدت زمان کوتاهی کشمش تهیه می شود در این دو روش باید دقت داشت که انگور ها روی هم انباشته نشوند زیرا این کار سبب می شود که تولید کشمش طول میکشد.

فروش انواع کشمش صادراتی به قیمت بسیار عالی بدون واسط و به صورت مستقیم از کشاورز

 

کشمش زرد

کشمش زرد کاشمر

 

برای اطلاع از قیمت ها و ثبت سفارش و همچنین مشاوره با یکی از شماره های زیر در تماس باشید

مهندس دانش دوست

09390827049

09908848110

 

 

برای خرید خرده خشکبار به صورت آنلاین میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید

 

www.peykamshop.ir

 

 

اخبار مرتبط

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   وبلاگ
  •   تاریخ انتشار :  2021/07/08